Bohemian Adventures Challenge

Termín: 11.5.2002
- propozice
- pokyny
- výsledky
- hodnocení
- fotodokumentace
- mapa, kontrolní body
- sponzoři





Závod je určen pro dvojice - mužské, dámské i smíšené - pro aktivní bikery nebo pro příležitostné hobíky - tempo i trasu si určujete Vy. Morálním vítězem se stává každý, kdo překoná vlastní lenost a dorazí úspěšně do cíle.

Propozice závodu

Pořadatel: BT2000 - cyklistický tým moravskotřebovských amatérů

Druh závodu: Cykloturistická akce na horských či trekingových kolech s prvky navigace podle turistické mapy, jeden ze seriálu závodů Moravskotřebovský cyklomann

Prostor závodu: Centrum závodu je fotbalový stadión SKP Slovan Moravská Třebová. Celý závod se pak odehrává v okolí Moravské Třebové. Je možné jezdit po všech veřejných komunikacích a zpevněných lesních cestách. Je nutné respektovat požadavek jízdy pouze po cestách, nikoliv lesem, pastvinou a volnou přírodou. Děkujeme za dodržení tohoto základního pravidla. Závod se koná za plného silničního provozu a je nutné dodržovat jeho pravidla.

Doporučené vybavení: Horské nebo trekingové kolo, náhradní díly a duše, mapník (běžný možno zakoupit v cykloprodejnách), povinná helma. Závodníci jsou sami odpovědni za své občerstvení v průběhu závodu. Mapu obdrží účastníci od pořadatele při prezentaci (cykloturistická mapa SHOCART 1:75.000 - jedna pro dvojici).

Ukončení závodu: Závod bude ukončen slavnostním vyhlášením vítězů jednu hodinu po dojezdu poslední dvojice. Bude následovat společenský večer v restauraci Na stadiónu s volným programem.

Vypsané kategorie: Závod probíhá v týmech, kterou tvoří předem domluvené dvojice mužské, dámské a smíšené (jednotlivci bez spolujezdců mohou tým sestavit na místě). Jede se pouze v jedné kategorii (Masters) s handicapem (bodový koeficient - mužský tým: 1.0, smíšený tým: 1.25, dámský tým: 1.35 ). Časový limit závodu je 4 hodiny.

Průběh závodu:
09.00 - 11.30 h.prezentace v centru závodu, zpracování map
11.30 - 11.50 h.seznámení účastníků s pravidly závodu
12.00 - 12.50 h.start
16.00 - 16.50 h.dojezd do cíle
18.00 h.vyhlášení výsledků

Přihlášky na akci: přihlásit se lze předem u kontaktní osoby nebo při prezentaci u pořadatelů závodu
kontakt: Vladimír Dokoupil, tel. 361155 (od 8 do 14 hod.)
Počet účastníků je přísně limitován - závodu se zúčastní prvních 50 přihlášených týmů

Startovné: 250, - Kč za tým (1 x mapa, 2 x guláš, 2 x pivo)

Pojištění: Účastníci závodí na vlastní nebezpečí. Každý závodník si pojištění vyřizuje individuálně.

Pravidla a podmínky:
1. Každý závodí zcela dobrovolně a bezvýhradně souhlasí s propozicemi závodu.
2. Každý tým při prezentaci k závodu obdrží cykloturistickou mapu, startovní průkaz a seznam všech kontrol. Účastníci si vyznačí podle zadaných souřadnic na mapu místa kontrol. Psací potřeby si zajistí každý sám.
3. V okamžiku startu pořadatel vyhlásí bodové hodnoty kontrol, každý má různou hodnotu. Záleží na týmu, jakou strategii postupu zvolí, aby v daném časovém limitu získala co největší počet bodů.
4. Startuje se po 5 týmech v pravidelných vlnách s intervaly po 5 minutách - do startovní zóny je proto nutné dostavit se s časovou rezervou tak, aby tým byl včas připraven na svůj startovní čas (vyznačen na startovním průkazu). Jestliže se tým dostaví později, přijde o své minuty bez náhrady.
5. Průjezd kontrolami si závodníci značí do startovního průkazu. Závodníci musí být v průběhu závodu stále ve vzdálenosti "na doslech", závod musí absolvovat společně. Za nedodržení tohoto pravidla hrozí diskvalifikace. Motem závodu je heslo "Ve dvou se to lépe táhne."
6. Závodní limit je pevně stanovený (4 hodiny) a každá minuta navíc je penalizována mínus 2 body za každou započatou minutu.
7. Cizí pomoc na trati je vyloučena. Závodníkům využívajícím cizí pomoc (stopování) hrozí diskvalifikace.
8. Pořadatelé nepřebírají odpovědnost za zdravotní stav účastníků, technický stav bicyklu atd.
9. Pořadatelé prosí závodníky o respektování zásad chování v přírodě - neodhazování papírů, nezanechávání obalů atd.


Pokyny pro účastníky orientačního závodu Bohemian Adventures Challenge

Centrum závodu: areál fotbalového stadiónu SKP Slovan Moravská Třebová

Prostor závodu: širé okolí Moravské Třebové

Prezentace: dle časového plánu závodu. Při prezentaci obdržíte:
- startovní průkaz s vyznačeným startovním časem
- jednu mapu závodního prostoru pro dvojici
- startovní čísla
- pokyny
- seznam všech kontrol s jejich slovními popisy a souřadnicemi, podle kterých se vyznačí místa kontrol do mapy

Charakteristika závodu: Orientační cyklomaraton dvojic. Během určeného časového limitu mají účastníci za úkol získat maximální počet bodů, a to tím, že navštíví co nejvíce kontrol s co největším bodovým ohodnocením, přičemž si potvrdí průjezd kontrolou do svého průkazu. Trasu si volí každá dvojice sama podle svých sil a bodové hodnoty jednotlivých kontrol. Startuje se intervalově ve vlnách, za pozdní příjezd po časovém limitu se strhávají body. Celkové výsledky jsou součtem získaných bodových hodnot snížených o trestné body.

Start: Ostrý start začíná ve 12.00 hod. v centru závodu. Závodníci startují v 5minutových intervalech podle času napsaného ve svém startovním průkazu (jedná se o čas ostrého startu). Závodníci se na start musí dostavit s dostatečným časovým předstihem. V případě pozdního příchodu na ostrý start nezískávají závodníci nárok na prodloužení limitu. Nezapomeňte si mapu s nakreslenými kontrolami a psací potřeby pro zápis potřebných údajů do mapy. V okamžiku ostrého startu vyjíždějí závodníci na trať, od této chvíle jim také běží časový limit. Jede se do prostoru mapového startu, kde je vydáván seznam kontrol s jejich bodovými hodnotami. Aktuální ohodnocení kontrol si vyznačí do mapy, určí nejvhodnější taktiku a... kupředu.

Cíl: V místě mapového startu. Dvojice dojíždějí do cíle společně za sebou či vedle sebe s minimálním odstupem. V cíli odevzdají startovní průkaz s označenými kontrolami. Cíl se uzavírá v 17:30. Příjezd po uzavření cíle se rovná diskvalifikaci.

Časový limit: 4 hodiny pro označení kontrol:
- v mapě: při prezentaci obdrží závodníci seznam všech 35 kontrol. Podle zadaných souřadnic a slovního popisu si vyznačí kontroly do své mapy.
- v terénu: kontroly jsou vyznačeny červenobílým lampionem používaným pro orientační běh. Lampiony jsou označeny příslušným číslem (1 - 35) a visí na provazu vedle cesty v bodě umístění kontroly. K označení průchodu kontrolou slouží malé kleštičky, kterými procvaknete svůj závodní průkaz v příslušném políčku (např. kontrolu č. 1 musí být označena jen a právě v políčku označeném jedničkou; kontrola označená ve špatném políčku nemůže být počítána; pro opravné ražení slouží rezervní políčka R1, R2, R3). Pro případ zcizení kontroly jsou pod kontrolou rozházeny malé papírky s číslem kontroly. Jestliže by kontrolu někdo ukradl či zničil, přineste do cíle tento náhradní papírek. Některé kontroly budou hlídány traťovými komisaři, kteří mají právo diskvalifikovat závodníky, kteří nepojedou v souladu s pravidly (zejména porušení zákazu jezdit mimo cesty a nedodržování pravidla o společném postupu závodníků ve dvojici "na doslech").

Bodové ohodnocení kontrol: kontroly jsou ohodnoceny body v rozmezí 10 - 80. Hodnoty jednotlivých kontrol obdrží závodníci na mapovém startu.

Závodní průkaz: při prezentaci obdrží závodníci závodní průkaz.

Mapa: pro závod je použita cykloturistická mapa 1:75.000 SHOCART. Při prezentaci obdrží závodníci 1 mapu na dvojici. Mapa není vodovzdorná. Při postupu v terénu je potřeba brát v úvahu generalizaci mapy, mapa ve členitém terénu nikdy nemůže být dokonalá.

"Zlatá pravidla závodu":
- dodržujte pravidla slušného pobytu v přírodě - zákaz ježdění na kole mimo cesty apod., nezanechávání odpadků v přírodě, ohleduplnost vůči ostatním turistům aj.
- oba členové dvojice musí celý závod postupovat společně a nerozlučně, ve vzdálenosti "na doslech"
- ať už dvojice závod dokončí, nebo vzdá, je třeba odevzdat v cíli závodní průkaz
- kontrola označená do špatného políčka - body z dané kontroly se nepočítají
- je na zodpovědnosti závodníků, aby jejich závodní průkaz byl čitelný
- během závodu není dovoleno projíždět prostorem ostrého a mapového startu
- na trati budou rozmístěni traťoví komisaři, kteří mohou diskvalifikovat závodníky porušující pravidla (zejména ježdění mimo cesty a nedodržení kontaktu "na doslech")
- pomoc lidí neúčastnících se závodu není povolena
- účastníci závodí dobrovolně a na vlastní nebezpečí, pořadatelé nejsou zodpovědni za škody způsobené závodníky ani škody způsobené závodníkům

Telefon v případě nouze:

Povinná výbava:
- kolo v dobrém technickém stavu (vlastní zodpovědnost závodníků)
- přilba pro MTB - bez ní nebudou závodníci vpuštěni na start
- startovní číslo napsané fixou na těle závodníka

Doporučená výbava:
- cestovní pas
- busola
- základní nářadí na opravu kola
- mapník na kolo (lze zakoupit v každé dobré cykloprodejně)
- vodovzdorné fixy nebo jiné psací potřeby pro zákres kontrolních bodů do mapy
- vlastní občerstvení

Hodnocení výsledků: pořadí v závodě je vyhodnoceno na základě součtu bodů získaných z kontrol správně označených v závodním průkazu. Za pozdní příjezd po limitu jsou strhávány body - 2 body za každou započatou minutu přes limit. Dojezd více jak 60 min. po limitu znamená diskvalifikaci. V případě shodného počtu bodů u více dvojic rozhoduje rychlejší čas. Výsledky budou po závodě uveřejněny na internetu a na vyžádání budou zaslány poštou.

Vyhlášení výsledků: v sobotu 11.5.2002 v 18 hodin v centru závodu.

Poděkování: Děkujeme sponzorům za podporu a závodníkům za Váš zájem.

Přejeme hodně štěstí a správný směr!
Pořadatelé z BT2000.


Hodnocení

10.5.2002 - 14.30 až 22.30
Po dlouhodobé pečlivé přípravě, která spočívala v zajištění turistických map, startovních průkazů, sponzorů, popisů kontrol a vlastně všeho potřebného, nadešel den "D". Pro mě a Nelu, jako hlavní organizátory, však již v pátek, kdy bylo nutné do terénu umístit všech 35 kontrol. Po vysilujícím sedmihodinovém maratónu střídavě autem, na kole a pěšky jsme byli téměř na dně s fyzickými a hlavně psychickými silami a tak jsme si posledních šest kontrol nechali na sobotu na ráno.
11.5.2002 - 7.00 až 24.00
Posílen spánkem jsem se pustil s novým elánem do finálních příprav. Na stadiónu jsme připravili pracoviště pro organizátory, vzory map se zakreslenými kontrolami a téměř současně s úderem deváté hodiny se začali sjíždět první závodníci. Zatímco se závodníci ponořili do přípravy trasy, jeli jsme s Nelou dostavět trať. S menšími problémy se nám to úspěšně podařilo a tak podle plánu v 11.30 mohla začít rozprava k pravidlům a průběhu závodu. Všem bylo vše jasné a tak se hlavní pozornost upnula k hodinovým ručičkám, které nezadržitelně mířily k poloze "na sobě", což je 12 hodin a tedy čas startu prvních pěti týmů. Postupně tak v sedmi vlnách vyrazilo na trať všech 34 přihlášených týmů. Následující čtyři hodiny měli závodníci vyplněny tvrdou prací na trati, kdy se snažili posbírat co nejvíce bodů. Pro nás pořadatele nastala chvíle klidu, ale tento byl pouze relativní. Protože bylo potřeba nakoupit ceny, připravit švédské stoly, vyplnit výsledkovou listinu a připravit se na příjezd do cíle. Kolem čtvrté pak začal přijíždět do cíle jeden tým za druhým a závodníci se mohli jít zaslouženě občerstvit pěníkem a gulášem. Samozřejmě, že se velice živě diskutovalo o tom, kdo jak jel, kde "kufroval". Jistě se v tu chvíli snesla na hlavu pořadatelů nejedna výtka k vytyčené trati, ale toho jsme byli naštěstí ušetřeni, protože jsme měli plné ruce práce s vyhodnocením startovních průkazů a zpracováním výsledků. Naštěstí nám pomohla výpočetní technika a také několik dobrovolných pracovnic a traťových komisařů. S jejich pomocí se nám podařilo vše zpracovat téměř přesně podle časového plánu a v 18.10 se mohlo přistoupit k vyhlášení výsledků. Začalo se od sedmnáctého nejlepšího týmu a postupovalo se stále výš až přišla řada na umístění "na bedně". Tu obsadili jako třetí Tomáš Daul a Lucie Plícová, jako druzí manželé Schneiderovi a jako první po zásluze Jiří Kadidlo a Martin Ston. Ale protože se jednalo o závod určený pro širkou veřejnost, byly oceněny i hůře se umístivší týmy cenami útěchy. Kolem sedmé hodiny večer bylo již téměř po všem a tak nastal čas pro poděkování závodníkům za účast a předvedené výkony, amatérskému cyklistickému týmu BT2000 za organizaci a pořadatelské zajištění závodu a sponzorům za finanční a věcnou podporu závodu. Tímto byl 1. ročník Bohemian Adventures Challenge prohlášen za ukončený. Pak jsme se již s Nelou mohli aktivně zapojit do diskusí k průběhu závodu. Sklidili jsme několik poděkování a také několik výtek za umístění kontrol (např. remízek u cesty, posed u cesty ...). Ale tak to již chodí. Celkově jsem však byl s průběhem a vůbec celým závodem spokojen. Doufám, že podobně na tom byli i závodníci a příští ročník se nám podaří zorganizovat k plné spokojenosti všech.

Vladimír Dokoupil


Máme za sebou náročný a krásný BACH. Chtělo se mi psát o tom jak to bylo super (bylo to SUPER), ale musím jinak.
Jak zúčastnění vědí, měl můj kamarád nehodu. Nehoda se stala za 30km rychlosti a nedopadla moc dobře a nebýt přilby, mohlo to být horší. Přilba pukla a byla zedřená, ale hlava Milana zůstala celá. Tento zážitek mě utvrdil v používání cyklistické přilby. !!! Proto používejte přilby !!!

  Ať žije BT2000, BACH a jeho pořadatelé (prezident a viceprezident), ale BACHA !!!!

  P.S. Laďo, ten posed ti neodpustím.

Ruda Chadim


Protože jsem nebyl schopen najít žádného cyklistu v Mor.Třebové a okolí, který by se alespoň vzdáleně přibližoval mým cyklistickým kvalitám, věnoval jsem svůj potenciál ve prospěch pořadatelů.
S umístěním traťového komisaře nebylo od počátku jakýchkoliv pochyb. Nejatraktivnější kontrolní stanoviště - Cimburk - přímo vyzývalo některé závodníky k porušování pravidel. Po gentlemanské dohodě jsem se rozhodl svoje zážitky učinit anonymními, s výstrahou pro příští ročník BACH 2003... V 11:45 (tedy 15 min před startem) jsem vyrazil na sólovou jízdu směr Cimburk. Sotva jsem nahoře spadl z kola, už tu byli první bikeři. V tomto případě učiním výjimku v anonymitě - byli to dva "Vlci" (junior + senior), šťastné číslo 7.
Pak už se šplhali páry jeden za druhým (foto: 1, 2, 3 a 4,). Ve 13:25 jsem se musel zajet občerstvit do M.Trnávky a potom jsem provedl kontrolní okružní jízdu přes Suchý Dvůr. Po cestě jsem nezaznamenal žádné porušení pravidel. Ale po návratu na Cimburk (kolem 14:35) to teda začalo pěkně zostra: Asi si bikeři mobilními telefony sdělili, že na Cimburku ten šmírák už není a může se začít švindlovat. Ale to se pěkně přepočítali. Lezli nahoru pod záminkou nejrůznějších výmluv a škemrali o body. Nikdo nepochodil, protože tolik peněz nikdo neměl s sebou v hotovosti a šeky zásadně neberu. A tak nakonec všichni museli počkat na svého "parťáka", který si to chtěl ulehčit. Pouze jeden vzkaz pro "pěšáky": Na příštím ročníku BACHu klidně můžete vyběhnout na Cimburk pěšky, ale BIKE na zádech, jasný???
Přesně v 16:35 jsem sbalil stanoviště, "zahákl" jsem se za poslední bikery a dotáhl jsem se za nimi do cíle.
Zdar příštímu BACH 2003, celý rok budu usilovně hledat bikera svých kvalit (lépe bikerku - kvůli koeficientu).

Josef Jílek


Po zkonstatování, že 1. ročník BACHu dopadl nad očekávání dobře, mi to nedá podívat se na to očima pořadatele. Moje nervózní a zbrklá povaha měla možnost projevit se do krajností, maximálně podporovaná VD. Ale všechno nakonec vyšlo dobře a pan prezident mě nakonec nezabil a já se tak dožila vyhlášení výsledků a osvobozujícího pěníka. Uznávám, že je docela s podivem organizovat orienťák a tolikrát zakufrovat, ale díky tomu jsem získala další přezdívku do sbírky "Remízek". Ale pořád lepší než "vykácenej remízek" nebo "přestěhovanej posed".

Vlaďka Machačová


Fotodokumentace





PODĚKOVÁNÍ

ABNER
ALEŠ HRUBÝ -PRODEJ TISKOVIN
BA INTERNATIONAL, CESTOVNÍ KANCELÁŘ
BREDY SPORT
CYKLOSPORT FOŘT RADOVAN Svitavy
HEDVA
IM BOHEMIA
J&S STAVEBNÍ A TRUHLÁŘSKÉ PRÁCE
JIŘÍ JELÍNEK VELOCENTRUM
KOSSO
MĚSTO Moravská Třebová
MORAVEC - PEKÁRNY
MUZIKA - KOBLOVSKÝ VLADIMÍR
ORCZ
S.I.S.
SPORT SERVIS - JEŽEK JAROMÍR
VHOS